Domov | Nasveti za pisanje | 7 trikov za povečanje učinkovitosti besedila

7 trikov za povečanje učinkovitosti besedila

| Povej naprej
Pisanje besedil, ki učinkujejo
Pisanje besedil, ki učinkujejo

Pri pisanju besedil lahko že majhna variacija naredi veliko spremembo, saj popolnoma spremeni odziv bralcev.

Tako lahko s pomočjo drobnih sprememb besedilo prične nemudoma učinkovati v želeni smeri.

Kadar pišemo besedilo, ki ga nameravamo uporabljati v marketinške namene in želimo torej z njim doseči določen učinek, je potrebno zavestno upoštevati nekaj glavnih ključev, ki vodijo do želenih rezultatov. Tako imenovana formula za uspeh je namreč sestavljena iz več ključnih dejavnikov, med katerimi je potrebno posikati pravo mero.

1. Izbira učinkovitega naslova

Naslov je najbolj izpostavljeno mesto vsakega besedila in tudi eden ključnih dejavnikov, ki bralca pritegne k nadaljnjemu branju ali pa ga takoj odvrne. Kreativnost pri tvorjenju naslovov nima meja, vsekakor pa so dobrodošli ustaljeni vzorci, s katerimi si lahko pomagamo in jih preoblikujemo v želeno obliko in sporočilo.

a) Neposreden in direkten naslov: Najboljša zabava v mestu, ki je ne gre zamuditi

b) Naslov v obliki vprašanja: Kako izbrati darilo za žensko – in preživeti?

c) Zagotavljalni naslov: V 5 korakih se boste izognili težavam s koncentracijo

d) Naslov z (ne)skritim namigom: Kaj še čakate, nov model je že na voljo!

e) Naslov, ki navaja razloge: 7 razlogov, zakaj naše ponudbe ne smete zamuditi

f) Naslov v obliki ukaza: To je vaša priložnost. Zgrabite jo!

g) Naslov z osebnim pristopom: Ni nam vseeno za vašo prihodnost

 

2. Uporaba citatov

Citati so že zaradi svoje strukture in načina zapisa vizualno takoj opazni in nemudoma pritegnejo pozornost. Njihovo sporočilo je torej zelo izpostavljeno, zato je treba dobro premisliti, kaj želimo z izpostavljenim citatom doseči.

Pomembno je tudi, čigav citat navajamo, saj anonimni ali neprepoznavni citati nimajo tolikšne teže. Smiselno je citirati pomembno osebo znotraj branže, o kateri pišemo, ali splošno znano osebnost, katere citat se smiselno povezuje z našim nadaljnjim pisanjem. Tovrstni citati vzbujajo zaupanje, saj jih bralci avtomatsko povežejo z uspešnostjo, suverenostjo na določenem področju in s pozitivnim zgledom.

 

3. Učinkovito členjenje besedila

Različne marketinške forme pisanja kot so prodajno pismo, prodajna brošura, besedila za spletne strani itn. definirajo posebna oblikovna pravila, ki pripomorejo k polni učinkovitosti napisanega.

Vsem tovrstnim besedilom so skupni 3 glavni kriteriji: 

  • besedilo mora biti dobro členjeno v odstavke,
  • pomembne besede morajo biti grafično izpostavljene (krepki tisk, ležeči tisk, v okvirju),
  • besedilo mora vsebovati prepričljive podnaslove, ki usmerjajo branje.

 

4. Ustvarjanje DA odziva

Pri pisanju marketinških besedil je ena naših glavnih nalog, da pri bralcu ustvarimo tako imenovan „DA!“ odziv. Gre za premišljen psihološki postopek, pri katerem stavke oblikujemo tako, da ima bralec občutek, da se z napisanim v celoti strinja. Besedilo je smiselno oblikovati pozivno, torej s podvprašanji, ki bralca nezavedno vzpodbujajo, da v mislih odgovarja. S tem bralca nevsiljivo prepričujete, da določen izdelek ali storitve potrebuje in ga k odločitvi spontano vzpodbujate, čeprav ima na koncu občutek, da je vse izbiral sam.

Primeri pozivnih vprašanj:
>>> Vsi si želimo uživati v življenju brez stresa, kajne?
>>> Želite si, da bi prihranili več denarja, je tako?
>>> Se strinjate, da je odličen občutek, ko si končno lahko privoščite nakup hiše?

 

5. Uporaba alinej

Alineje so zelo uporabno orodje, s pomočjo katerega besedilo nemudoma naredimo bolj pregledno in berljivo, hkrati pa v besedilu delujejo kot opozorilni signali, saj bralec že podzavestno pričakuje pomembne in prečiščene informacije, ki mu bodo olajšale branje.

Pri pisanju marketinških besedil je v alineje najbolje uvrstiti informacije, ki prepričujejo, in ni smiselno zgolj povzemati lastnosti izdelka ali kvalitete storitve, saj to niso nujno dejavniki, ki vzpodbudijo nakup. Pomembnejše je naštevanje koristi oz. prednosti, ki jih bo bralec z nakupom pridobil. Uspešnost sporočila bo tako dvojna, saj bomo del zastavljene naloge opravili že z izbranimi besedami, drugi del pa z vizualnim poudarkom v alinejah.

 

6. Naštevajte koristi, ne lastnosti

Ena izmed pasti, v katero se lahko hitro ujamemo pri pisanju prodajnih besedil, je mešaje pojmov korist oz. prednost in lastnost izdelka. Na videz gre za zelo podobni stvari, vendar je med njima bistvena razlika, in sicer v uspehu pri prodaji. Koristi oz. prednosti so namreč tiste, zaradi katerih bo kupec imel nekaj od nakupa, medtem ko so lastnosti izdelka zgolj podatki, ki si jih je mogoče interpretirati na različne načine in bistvo ni razberljivo na prvi mah. Konkreten primer je na primer nakup šampona - ženske ne kupujejo npr. privlačne embalaže, temveč želijo „kupiti“ sijoče, mehke in svilnate lase, s katerimi bodo očarale moške.

 

7. Premišljeno poudarjanje besed

Bralci marketinška besedila v prvi fazi večinoma samo preletijo, zato je zelo pomembno, da v besedilo postavite tako imenovana sidra, ki nemudoma pritegnejo pozornost in prepričajo k podrobnejšemu branju. Tovrsten učinek je najenostavneje doseči s poudarjanjem besed (najbolj ustaljena je uporaba krepkega tiska, lahko tudi poševnega ali podčrtanega besedila, čeprav sta ti dve metodi v nekaterih primerih lahko celo preveč vpadljivi).

Pri poudarjanju sta ključnega pomena izbira poudarjenih besed in predvsem njihova sporočilnost. Najlažje si pomagamo tako, da poudarjene besede preberemo kot samostojno sporočilo in če je ključno informacijo mogoče izbrati, je naša naloga opravljena. V nasprotnem primeru se je potrebno s poudarki še nekoliko poigrati, da bomo ustvarili jasno in prepoznavno sporočilo.


Oglasna mreža 1A INTERNET - 0590-64-200 - info@1ainternet.net
Povej naprej:

Oceni članek

4.50